vineri, 1 februarie 2013

Rulada din carne de porc


Aceasta reteta o am de pe www.culinar.ro. Chiar si eu, care mananc foarte rar carne, am consumat cu mare placere acest preparat.

Ce ne trebuie:

- 500 gr pulpa de porc (o fasie mare si subtire);
- 2-3 fasii bacon afumat;
- 1 carnat gros afumat (taranesc);
- usturoi pisat;
- boia dulce;
- cimbru;
- sare, piper;

Ce ne trebuie pentru sos:

- 1 ceapa potrivita;
- 1 morcov;
- 2 lingurite pasta de rosii;
- 250 ml supa (sau apa fiarta cu 1 cub de gaina);
- 200 ml vin rosu

Cum preparam:

Se intinde bucata de pulpa, se sareaza, pipereaza, se da cu boia, usturoi, se pune carnatul, bacon-ul si si ruleaza. Se leaga cu o sfoara, prima data pe lungime, apoi pe latime.
Intr-un vas de yena punem ulei, ceapa taiata rondele, morcov taiat rondele, boia, usturoi si cimbru.
Peste acestea se aseaza rulada de carne. Punem vasul la cuptorul preincalzit la 200 grade, timp de 20 min, dupa care, scoatem din vas carnea, punem peste legume 2 lingurite de pasta de rosii, stingem cu 200 ml vin rosu si 250 ml supa calda.
Acoperim vasul cu folie de aluminiu si bagam din nou la cuptor. Acesta va fi sosul pentru rulada.
Rulada de carne o punem in alt vas de yena uns cu ulei si o bagam din nou la cuptor pentru  1 - 1 1/2 ora, intorcand-o din cand in cand pentru a se rumeni uniform.
La sfarsit, scoatem legumele si folosim numai sosul sau, pentru un sos mai dens, eu am pasat legumele si le-am adaugat la sos.
Rulada se desface din sfoara si se taie rondele grosute.

Din cantitatile mentionate obtineti aproximativ 3 portii.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu