vineri, 1 februarie 2013

Varza ungureasca


Aceasta reteta o am de multa vreme...in caietul meu de retete scrie "Varza ungureasca" 08.06.2005. O prepar destul de des si va asigur ca o sa va placa.

Ce ne trebuie:

- 250 gr slaninuta afumata;
- 1.5 kg varza proaspata (cam 2 verze potrivite);
- untura (eu am pus folosit ulei);
- 2 cepe mari;
- boia dulce;
- sare, piper;
- 4 foi de dafin;
- 2-3 linguri bulion;
- 1 cana de bors (sau 2 lingurite de bors la plic);
- 1 cub knorr de gaina;
- 1 l apa

Cum preparam:

Tocam marunt varza, o amestecam cu sare si o lasam de-o parte 30 min.

Dupa cele 30 minute amestecam bine varza si o stoarcem foarte bine in maini, pana iese sarea si apa din ea.  
Taiem cepele marunt si le calim in ulei. Peste ceapa adaugam slaninuta tocata potrivit, sare, piper si boia dulce.   Punem varza stoarsa si amestecam continuu ca sa nu se lipeasca.

Turnam 1 l apa calda in care am diluat cubul cu gust de gaina si borsul.  

Amestecam totul si lasam putin pe foc pana incepe sa fiarba.   Punem foile de dafin, pudram pe deasupra cu boia (fara sa mai amestecam dupa aceea) si dam totul la cuptorul incins la 220 grade aproximativ o ora (gustam sa fie varza fiarta).


Din cantitatile mentionate obtineti 5-6 portii.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu