miercuri, 7 decembrie 2011

Tort Trufa



Asadar...iata tortul facut pentru ziua lui Rares (2 ani). Multa ciocolataaaaaaaa!!
4 kg


Ne trebuie:

- 125 ml lapte 
- 500 gr ciocolata amaruie 
- 250 gr unt
- 250 gr zahar (eu am pus doar 200 gr)
- 4 oua
- 100 gr amidon
- 250 gr faina
- 3 linguri cacao
- 1 plic (10 gr) praf de copt
- 600 ml frisca lichida
- 6 linguri rom (eu am pus 8-10 linguri de visinata facuta in casa) - pentru insiropat blatul

Cum preparam:

Blatul

Incalzim cuptorul la 175 grade. Incalzim laptele , tocam 100 gr ciocolata amaruie si o topim in lapte, apoi o lasam la racit.
Batem zaharul cu untul, bine, bine si apoi adaugam cele 4 oua, pe rand amestecand energic. Adaugam 50 gr de amidon. 
Restul de amidon (50 gr) il amestecam cu faina, 1 lingura de cacao si praful de copt, amestecam totul si incorporam si amestecul de lapte cu ciocolata topita.
Luam o forma de tort (eu am folosit una rotunda cu diametrul de 26 cm), tapetam fundul si marginile cu hartie de copt, turnam amestecul obtinut si coacem timp de aproximativ 1 ora, dar dupa ce au trecut 45 minute incepem sa verificam cu scobitoarea daca este gata.
Il lasam la racit, pe un gratar.

Crema:

Incalzim frisca lichida, o luam de pe foc si adaugam cele 400 gr de ciocolata amaruie (tocata, ca sa se dizolve mai repede) si amestecam continuu. Turnam amestecul obtinut intr-un castron maricel si bagam la frigider pentru 2 ore, pana se intareste.

Montarea tortului:

Taiem blatul in trei parti, pe lungime astfel incat sa obtinem 3 discuri.
Scoatem castronul cu crema de la frigider si mixam la vitez mare, timp de 1 minut, pana ce crema devine pastoasa.
Luam forma de tort, punem in ea folie alimentara (sa depaseasca peretii formei) si punem primul disc (de blat), il insiropam cu rom (visinata) dar nu excesiv ca sa nu se rupa.
Punem peste blat jumatate din crema si nivelam frumos. Adaugam cel de-al doilea blat, insiropam, adaugam restul de crema, nivelam si apoi punem ultimul blat, insiropam.
Punem peste tort o greutate (eu am pus o farfurie) ca sa se aranjeze frumos straturile si bagam la frigider minim 6 ore.
Dupa cele 6 ore, luam un platou, il fixam peste forma in care se afla tortul si cu mare grija, rasturnam tortul. Indepartam folia alimentara si apoi decoram.
Putem imbraca tortul in frisca, il putem glazura in ciocolata (cum am facut eu) sau fiecare il poate orna dupa bunul plac.

Din cantitatile mentionate, obtineti 14-16 felii (ca cea din imagine)

2 comentarii:

  1. O sa incerc si eu, sa stii. Eu am probleme cu blatul. Nu creste. Poate asta va creste :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca nu este un blat care creste foarte mult. Este tocmai bun cat sa il poti taia in 3 discuri. Te asigur ca, daca vei respecta ceea ce am scris (reteta), iti va reusi. Astept sa-mi spui cum a fost :) Te pup.

    RăspundețiȘtergere