joi, 8 decembrie 2011

Chec de carne



Deci...ma tot framantam eu ce sa gatesc bun, ieftin, dragut, rapid si cu carne. Si ma asez la pc, dau o cautare si ce gasesc? Chec de carne. Imi arunc rapid ochii peste reteta gasita aici, vad ca am in casa ceea ce-mi trebuie si ma apuc de treaba. 
Am adus mici modificari cantitatilor din reteta initiala, pentru ca a trebuit sa o adaptez dimensiunilor tavii mele.

Ne trebuie:

- 700 gr carne tocata amestec (vita si porc)
- 5 catei de usturoi
- 2 oua crude
- 2 felii paine inmuiata in apa si stoarsa bine
- condimente pentru chiftele (dupa gust)
- 1 legatura verdeata (patrunjel sau marar) - eu am pus din amandoua
- sare, piper
- 3 oua fierte tare (le-am lasat la fiert, 8 minute din momentul in care apa a inceput sa clocoteasca)
- 100 gr cascaval
- 1 lingura unt
- 1-2 linguri pesmet

Cum preparam:

Amestecam carnea tocata cu usturoiul, cele doua oua crude, feliile de paine faramitate, verdeata tocata marunt si condimentele.
Punem cele 3 oua la fiert, in apa cu sare si le lasam 8 minute, apoi le scoatem si le punem in apa rece.
Ungem o forma de chec cu unt, presaram apoi, pesmetul.
Impartim compozitia de carne in doua parti egale. Prima parte o asezam in tava, nivelam cu o lingura. Curatam cele 3 oua fierte si le taiem in jumatate pe lungime, iar cele 6 jumatati le asezam cu galbenusul in jos, peste carne.
Adaugam peste jumatatile de ou restul de carne, nivelam, punem cascavalul ras si dam totul la cuptor, la foc potrivit (180 grade am pus eu), timp de o ora.
Dupa ce il scoti din cuptor, il tai felii si il servesti.
Se poate manca atat cald, alaturi de o garnitura si muraturi, dar si rece, ca aperitiv alaturi de un pahar de bere ;)

Din cantitatile mentionate, obtinem 15 felii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu