sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Prajitura cu nuca si frisca

Fiind week-end, trebuia neaparat sa fac "ceva bun". Asa ca...m-am apucat sa fac aceasta prajitura simpla, de post si delicioasaaaaa.
Ne trebuie:

pentru blat:
- 100 gr miez de nuca macinat
- 100 gr zahar tos
- 1 plic praf de copt (10 gr)
- 250 ml apa minerala (acidulata)
- 150 gr faina
- 10 linguri zeama din compot de piersici (se poate insiropa blatul cu ce va place)

pentru crema si decor:
- 200 ml frisca vegetala (eu am avut in casa Hulala)
- 50 gr miez de nuca macinat
- coaja proaspat rasa de la o portocala

Cum preparam:
Amestecam apa minerala cu zaharul, pana se topeste. Adaugam nuca, faina amestecata cu praful de copt si amestecam pana obtinem un aluat ca pentru chec.
Luam o tava (22X35 cm), punem in ea hartie de copt, turnam compozitia si bagam la cuptor, la 160 grade, timp de 25 minute. Facem testul scobitorii si daca este facut, rasturnam blatul pe un platou cat inca este cald. Indepartam cu grija hartia de copt si il lasam la racit.
Punem frisca in bol si mixam pana se intareste.
Intepam blatul racit cu o furculita, din loc in loc si insiropam cu cele 10 linguri de sirop (eu am pus zeama din compot de piersici).
Punem deasupra frisca, nivelam si adaugam coaja de portocala si cele 50 gr de miez de nuca macinat.
Se pastreaza la frigider pana in momentul servirii.

Din cantitatile mentionate, obtinem aproximativ 18-20 bucati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu