sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Ciorba de legume

Exista mii de retete de ciorbe de legume, insa eu am preparat-o cu ce am gasit prin frigider si a iesit extraordinara!!! Baietelului meu de 2 anisori i-a placut foarte mult si a papat portie mare, ca tati :)

Ne trebuie:

- 2.5 l apa fierbinte
- 4 linguri ulei
- 1 ceapa mare
- 2 morcovi mari
- 2 bucati pastarnac 
- 5 cartofi medii
- 1 dovlecel (eu am pus cubulete congelate)
- 1 ardei gras galben (eu am pus bucatele congelate)
- 1/2 ardei gras rosu (eu am pus bucatele congelate)
- 1 lingura rasa sare
- 3 linguri rase de bulion (eu folosesc Sultan, insa acum nu am avut si am pus pasta de ardei rosu, facuta in casa)
- 3 linguri patrunjel/leustean tocat (eu am avut tot la congelator)

Cum preparam:

Tocam marunt ceapa, morcovul si pastarnacul. Punem o oala de 4 l pe foc, turnam cele 4 linguri de ulei si cand s-a incins adaugam cele 3 legume tocate, amestecam 1 minut si apoi turnam o cana de apa, punem capacul si lasam sa se caleasca aproximativ 5 minute.
Tocam ardeiul gras rosu si galbe cubulete mici, dovlecelul cuburi marisoare (sa nu se sfarame la fiert), cartofii cuburi cat mai egale (ca sa fiarba uniform).
Turnam cele 2.5 l apa fierbinte peste cele 3 legume calite si in momentul in care incepe apa sa fiarba adaugam ardeiul gras, cartofii si dovlecelul. Adaugam sarea si lasam la fiert 15 minute.
Dupa cele 15 minute, adaugam bulionul si mai lasam la fiert inca 10 minute.
Oprim focul si adaugam in ciorba patrunjelul/leusteanul.

Din cantitatile mentionate obtinem 8-9 portii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu