duminică, 17 martie 2013

Lutica cu ardei copti

Dragii mei, aceasta salata sau garnitura (se poate servi in ambele feluri) este nemaipomenit de facut vara insa, eu am avut tot ce-mi trebuie la congelator si m-am apucat de treaba, ca tare mi-era pofta... :)
Am gasit de-a lungul timpului multe retete pentru lutica, insa eu va arat reteta pe care o am de la bunicul meu

Ce ne trebuie:

- 6 ardei capia copti si decojiti ( eu am avut la congelator);
- 3 rosii mari oparite, fara coaja (eu am avut la congelator);
- 1 ceapa mare;
- 4 catei usturoi;
- 1/2 legatura de patrunjel
- sare;
- piper;
- putin ulei

Cum preparam:

Daca nu aveti la congelator legume, procedati in felul urmator.
Coaceti ardeii capia, ii puneti intr-un vas, presarati cu putina sare si ii acoperiti cu un capac si ii lasati vreo jumatate de ora. Asa se vor decoji foarte usor.
Puneti niste apa la fiert, crestati putin coaja de rosie, in X si bagati rosiile pentru 2-3 minute. Le decojiti si le taiati bucatele mici.
Tocati ceapa marunt, pisati usturoiul si tocati verdeata.
Puneti uleiul la incins, adaugati ceapa si lasati pana se face sticloasa atentie sa nu se arda). Adaugati rosiile rocate marunt, cu tot cu zeama, potriviti de sare si piper. Lasati 5-10 minute amestecand din cand in cand. Opriti focul.
Adaugati usturoiul si verdeata, amestecati.
Pe un platou asezati ardeii capia (decojiti si intregi), adaugati sosul si papati.
Se serveste si cada dar si rece.

Din cantitatile mentionate obtineti 3 portii.


2 comentarii: