marți, 26 februarie 2013

Ciorba cu slaninuta afumata (norvegiana)


Cand am gasit aceasta reteta, m-a atras titlul ei "Ciorba norvegiana".
 Citind, am realizat ca este de fapt o ciorba cu afumatura. Pe langa ingredientele trecute in reteta m-am gandit sa mai adaug si eu cate ceva si iata varianta finala. 
Gustul? O sa ma pomeniti :))

Ce ne trebuie:

- 130 gr. slaninuta afumata;
- 1 ceapa;
- 2 morcovi potriviti;
- 1 telina mica;
- 4 cartofi potriviti;
- 1/2 ardei gras rosu;
- 130 gr. smantana;
- 1 ou (doar galbenusul);
- o mana de patrunjel tocat;
- 1 lingurita cimbru uscat;
- 1 catel mare de usturoi;
- 3-4 linguri ulei;
- sare;
- piper

Cum preparam:

Punem intr-un vas, 2.5 l apa sa se incalzeasca. In alta oala punem 3-4 linguri ulei la incins.

Taiem slaninuta afumata bucatele mici si o rumenim in ulei, apoi o scoatem.
Tocam ceapa, morcovul, telina, ardeiul gras si le punem in uleiul in care am rumenit slaninuta. Le calim amestecand continuu. Adaugam cei 2.5 l de apa fierbinte.

Taiem cartofii dupa pofta inimii (eu am taiat cuburi) si ii punem peste legume.
Lasam sa fiarba cu capacul pus, aproximativ 20-30 minute.

Condimentam cu sare, piper, cimbru, catelul de usturoi pisat,  punem slaninuta prajita, smantana amestecata cu galbenusul de ou, lasam 1-2 minute si oprim focul.
Aruncam in oala niste patrunjel verde tocat si...asteptam sa se raceasca ca sa putem manca :)

Din cantitatile mentionate obtineti aproximativ 6-8 portii. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu