sâmbătă, 23 februarie 2013

Cheesecake cu capsuni si ciocolata


Draga Irina, multumesc pentru reteta acestui preparat!!! Eu am injumatatit cantitatile Irinei si am obtinut o prajitura pentru 6-8 portii. Daca doriti cantitate mai mare, dublati cantitatile de mai jos.
Este o combinatie de neegalat intre fructe, ciocolata, nuca (eu am pus migdale pentru ca nu aveam in casa, nuca), dulceata de visine si frisca! 

Ne trebuie pentru blat:

- 75 gr biscuiti simpli, fara crema;
- 75 gr. nuca (eu am pus migdale);
- 75-100 gr unt (eu am pus 80 grame);

Ne trebuie pentru crema:

- 250 gr branza de vaci grasa;
- 275 ml frisca lichida (185 ml pentru compozitie, 90 ml pentru ornat);
- 2 oua;
-75 gr zahar;
- 1 lingurita zahar pudra;
- 1/2 fiola esenta vanilie;
- 1/2 (aproximativ 50 gr) ciocolata amaruie (85%) - (eu nu am pus pentru ca nu aveam in casa);
- coaja de lamaie rasa;

Ne trebuie pentru decor:

- 2 linguri gem ca sa lipim capsunile de blat (eu am pus siropul gros de la dulceata de visine, facuta in casa);
- 200-350 gr capsune proaspete (micute)

Cum preparam blatul:

Biscuitii si nucile (migdalele) se macina. Se adauga unt topit si se amesteca, dar trebuie sa avem grija sa nu iasa o bila de aluat pentru ca acesta, se va mai umezi si de la compozitia de branza. 
Se pune aluatul peste hartie de copt, intr-o forma (eu am folosit o inimioara) cu fundul detasabil. Aranjam blatul cu mana.

Cum preparam crema:

Amestecam branza cu ouale, zaharul, 135 ml frisca, esenta si coaja de lamaie rasa. Se amesteca bine cu mixerul pana obtinem o compozitie cremoasa, fina!
Rasturnam crema peste blatul de biscuiti din tava.

Topim ciocolata pe baie de abur, o amestecam cu 50 ml frisca si o lingura de zahar. Dupa ce s-a topit, turnam peste crema din tava amestecand cu un betisor facand niste dungi.
Bagam tortul la cuptorul incins, 170 grade (NU mai mult pentru ca vom avea crapaturi in compozitie), timp de 45-60 minute pana cand mijlocul nu mai este lichid. 
Lasam sa se raceasca, trecem cu lama cutitului pe marginea formei si scoatem prajitura lasand-o pe tava formei in care a copt.

Cum ornam prajitura:

Punem pe toata suprafata prajiturii un strat subtire de gem (eu sirop gros de la dulceata de visine).
Batem 90 ml frisca ramasa cu zaharul pudra si o asezam pe marginea formei, cu o lingura sau un posh iar in spatiul ramas liber din mijloc, punem capsunile.

Din cantitatile mentionate obtinem 6-8 portii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu